loading...
★ ریاضی سرا ★
عزیز اسدی بازدید : 5103 نظرات (5)

یکی از نرم افزارهای قدرتمند در زمینه جبر برنامه Maxima 5.24.0 می باشد . این نرم افزار قادر به حل: انتگرال های نامعین، حل معادلات جبری، انجام محاسبات عددی، رسم نمودار های ۲ و ۳ بعدی و بسیاری قابلیت های دیگر می باشد. در سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۲ در دانشگاه MIT بخش  Macsyma که تحت پروژه MAC می بود پس از اتمام به وزارت انرژی امریکا داده شد. که این نسخه هم اکنون تحت عنوان DOE Macsyma شناخته می شود. اما نسخه ای از DOE Macsyma که توسط پرفسور شِلتر از دانشگاه تگزاس نگهداری میشد پس از کسب اجازه ، کد منبع DOE Macsyma را تحت مجوز GPL منتشر کرد که اکنون به عنوان مکسیما  (Maxima) شناخته میشود.

www.riazisara.ir

دانلود در ادامه مطلب

 

عزیز اسدی بازدید : 10398 نظرات (5)

برنامه امتحانات نهایی شهریور ماه 1391 سال سوم متوسطه ، پیش دانشگاهی سالی واحدی (روزانه) ، نیم سالی واحدی (بزرگسالان – داوطلبان آزاد) و هماهنگ کشوری سال اول و دوم متوسطه را از لینک زیر دانلود نمایید.

 

دانلود برنامه امتحانات شهریور 1391

عزیز اسدی بازدید : 6245 نظرات (8)



کنکور سراسری گروه آزمایشی ریاضی و فنی - تاریخ برگزاری ۸/۴/۱۳۹۱

دانلود دفترچه عمومی

دانلود دفترچه اختصاصی

کلید سوالات (تستی)

پاسخنامه تشریحی سوالات عمومی و اختصاصی (نسخه قلمچی)


کنکور سراسری گروه آزمایشی هنر - تاریخ برگزاری ۸/۴/۱۳۹۱

دانلود دفترچه عمومی

دانلود دفترچه اختصاصی

کلید سوالات (تستی)

پاسخنامه تشریحی سوالات عمومی و اختصاصی (نسخه قلمچی)


کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی - تاریخ برگزاری ۹/۴/۱۳۹۱

دانلود دفترچه عمومی

دانلود دفترچه اختصاصی

دانلود دفترچه اختصاصی بهیاری

کلید سوالات (تستی)

پاسخنامه تشریحی سوالات عمومی و اختصاصی (نسخه قلمچی)


کنکور سراسری گروه آزمایشی زبان خارجی - تاریخ برگزاری ۹/۴/۱۳۹۱

دانلود دفترچه عمومی

دانلود دفترچه اختصاصی

کلید سوالات (تستی)

پاسخنامه تشریحی سوالات عمومی و اختصاصی (نسخه قلمچی)


کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم انسانی - تاریخ برگزاری ۱۰/۴/۱۳۹۱

دانلود دفترچه عمومی

دانلود دفترچه اختصاصی

کلید سوالات (تستی)

پاسخنامه تشریحی سوالات عمومی و اختصاصی (نسخه قلمچی)



عزیز اسدی بازدید : 3449 نظرات (9)


ماهاتما گاندی نیازی به معرفی ندارد. همه، مردی را که رهبری ملت هند را برای استقلال از سلطه انگلیس در سال 1947 بر عهده داشت می‌شناسند.




گاندي


چند نکته از عقاید گاندی را با هم مطالعه می‌کنیم.

خودتان را تغییر دهید

شما باید مظهر تغییری باشید که می‌خواهید در جهان ببینید. اگر خود را تغییر دهید، جهان خود را نیز تغییر می‌دهید. اگر شیوه تفکرتان را تغییر دهید، می‌توانید احساسات و اعمالتان را تغییر دهید و بنابراین جهان اطراف شما نیز تغییر می‌کند، نه تنها به این دلیل که اکنون شما اطرافتان را با فکر و احساسات تازه‌ای می‌نگرید، بلکه به این دلیل که این تغییر می‌تواند به شما کمک کند تا دست به عمل بزنید، به شیوه ای که قبلاً فکر آن را نمی‌کردید ولی غرق در الگوهای فکری قدیمی خود بودید.

شما تحت کنترل هستید

شما می‌توانید اندیشه‌ها، واکنش‌ها یا احساساتتان را تقریباً در مورد هر چیزی انتخاب کنید. نباید هیجان زده شوید، رفتار اغراق آمیزی انجام دهید یا به صورت منفی واکنش نشان دهید. البته ممکن است همیشه و بلافاصله این‌گونه نباشد. بعضی اوقات یک حرکت بدون تفکر انجام می‌شود. یا یک تفکر کهنه نمایان می‌گردد.

وقتی بفهمید که هیچ چیز بیرونی نمی‌تواند احساس شما را کنترل کند، می‌توانید به تدریج این اندیشه را به زندگی روزانه خود وارد و آن را تبدیل به یک عادت کنید. عادتی که می‌تواند به مرور زمان قوی‌تر و قوی‌تر شود. با این کار زندگی بسیار آسان‌تر و دلپذیرتر می‌گردد.

ببخشید و رها کنید

شخص ضعیف هرگز نمی‌بخشد. عفو و بخشش نشانه قدرت است. ...

ادامه مطلب را بخوانید.


عزیز اسدی بازدید : 3057 نظرات (4)

نسبت طلایی یکی از زیبایی‌های دنیای ریاضی است که رد آن را در جای‌جای طبیعت می‌توان مشاهده کرد، از نسبت طول اندام‌های انسان گرفته تا چشم‌نوازترین آثار معماری و حتی رشد مارپیچ دانه‌های گل آفتابگردان.

www.riazisara.ir          وبسایت ریاضی سرا

نسبت طلایی، عددی غیرگویا (گنگ) است که با حرف یونانی فی نمایش داده می‌شود. مقدار دقیق آن از رابطه 2/( 5√+1)= φ بدست می‌آید که حدود 1.618033988749894848294586834 است. بسیاری از هنرمندان معتقدند شکل‌هایی که در آن‌ها نسبت طلایی رعایت شده است، چشم‌نوازترین شکل‌های ممکن را تشکیل می‌دهند. نسبت طلایی هم‌چنین از رشته فیبوناچی نیز بدست می‌آید. رشته فیبوناچی یکی از جالب‌ترین رشته‌های اعداد است که در آن، عدد بعدی برابر حاصل‌جمع دو عدد قبلی است (1,1,2,3,5،8،13,21,34،55،89 و ...) و هرچه این رشته بیشتر ادامه پیدا کند، نسبت عدد بزرگ‌تر به عدد قبلی به نسبت طلایی نزدیک‌تر می‌شود.
مایکل بلیک، موسیقیدانی که به ریاضیات علاقه دارد، قطعه‌ای موسیقی را بر اساس نسبت طلایی نوشته است. او برای این کار، رقم‌های اعشار نسبت طلایی را به صورت نت‌های موسیقی بازنویسی کرده و حاصل آن‌ را به صورت یک کلیپ ویدیویی آماده کرده است.

کلیپ ویدیویی را از اینجا دانلود کنید.

شما از شنیدن این موسیقی چه حسی پیدا می کنید؟

عزیز اسدی بازدید : 3975 نظرات (1)

www.riazisara.ir            ریاضی سرا

Fun Math Tricks نرم افزار مخصوص آندروید است ؛ این نرم افزار با آموزش شگردها و روش هایی به شما یاد می دهد چگونه محاسبات پیچیده ریاضی را در عرض چند ثانیه انجام دهید. کافی است پس از دانلود نرم افزار را روی گوشی موبایلتان نصب کنید تا خودتان قابلیت های آن را ببینید و از آن استفاده نمایید.


دانلود نرم افزار - حجم 236KB



تعداد صفحات : 34

درباره ما
Profile Pic
وبسایت ریاضی سرا جهت استفاده علاقمندان به ریاضیات به ویژه دانش آموزان دبیرستانی ایجاد گردیده است. لطفا در صورت کپی برداری از مطالب این وب، منبع را معرفی کنید. =================== =================== فایلهایی که از سایت ریاضی سرا دانلود میکنید بوسیله نرم افزار winrar فشرده شده است. برای استفاده از این فایلها در صورتی که نرم افزار مورد نظر روی سیستم شما نصب نمی باشد، ابتدا آن را از قسمت لینک های مفید دانلود و نصب نمایید. =================== =================== مطالب و نمونه سوالات ریاضی تان را به ایمیل riazisara.ir@gmail.com ارسال نمایید تا با نام خودتان در وب سایت ریاضی سرا درج شود.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبسایت ریاضی سرا را چگونه ارزیابی می کنید؟
    موضوعات اصلی سایت ریاضی سرا

    سوالات تستیبازی و ریاضیمجلات ریاضیسخنان بزرگانهوش و سرگرمیسایت های ریاضیبارم بندی دروس متوسطه و پیشدانشگاهیکاربردهای ریاضیآموزش ریاضیاتزیبایی های ریاضیانیمیشن های ریاضیدرسنامه ها و جزوه های کمک آموزشیکتاب های درسیسوالات و پاسخنامه تشریحی کنکور سراسرینرم افزارهای ریاضی - برای گوشی موبایلنرم افزارهای ریاضی - برای کامپیوترکتاب های در زمینه ریاضیاتنمونه سوالات امتحان ریاضیمطالب مربوط به ریاضیات دوره ابتدایی

    سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری
    نرم افزارهای کاربردی برای کنکوری ها
    آمار سایت
  • کل مطالب : 271
  • کل نظرات : 439
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 3196
  • آی پی امروز : 78
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 100
  • باردید دیروز : 109
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 768
  • بازدید ماه : 768
  • بازدید سال : 36,942
  • بازدید کلی : 2,509,311
  • کدهای اختصاصی

     
    Google

    در سایت ریاضی سرا
    در كل اينترنت

    وبسایت ریاضی سرا 

    در صورت تمایل برای دسترسی به سایت ریاضی سرا کد زیر را در وبلاگ خود قرار دهید.